O CGAI e a Deputación da Coruña organizarán un ciclo especial coincidindo co Simposium sobre a impronta de W. Fernández Flórez no cinema español
09/03/2014

Sumándose á conmemoración do cincuenta aniversario do pasamento do escritor coruñés e coincidindo co Simposium Internacional Costumismo, humor, melancolía, reflexividade: Impronta de Wenceslao Fernández Flórez no cinema español, que se celebrará en Santiago e A Coruña os días 27 e 28 deste mesmo mes, o Centro Galego de Artes da Imaxe e a Deputación da Coruña, coa colaboración de Filmoteca Española, organizarán a finais de marzo e comezos de abril o ciclo Influencia de Wenceslao Fernández Flórez no cinema español.
Concibido ao abeiro do Proxecto de Investigación Cara unha reconsideración da cultura posbélica: análise dos modos de representación no cinema español (1939-1962) a partir da impronta de Wenceslao Fernández Flórez (CSO2012-34648, Plan Nacional de I+D+i 2013-2015, Mineco – Goberno de España), a mostra está coordinada por José Luis Castro de Paz (Investigador Principal do Proxecto e director do Simposium), e componse de dez títulos, entre os que se inclúen destacadas adaptacións fílmicas das novelas e relatos do autor (coma El hombre que se quiso matar –Rafael Gil, 1941-42–, La casa de la lluvia –Antonio Román, 1943–, El destino se disculpa –José Luis Sáenz de Heredia, 1945– ou El malvado Carabel –Fernando Fernán-Gómez, 1955–), pero tamén películas non directamente extraídas dos seus textos, nas que aínda así é posible rastrear a extraordinaria influencia que os seus críticos relatos exerceron sobre as obras dalgúns dos máis importantes cineastas españois, antes e despois de 1939 (Esa pareja feliz –Luis García Berlanga e Juan Antonio Bardem, 1951–, El guardián del paraíso –Arturo Ruiz-Castillo, 1955– e La vida por delante –Fernando Fernán-Gómez, 1958–, entre outras).
Nas súas primeiras xornadas, entre o 25 de marzo e o 1 de abril, o ciclo desenvolverase integramente no CGAI, ata concluír cunha sesión especial no Teatro Colón o 2 de abril ás 20.30 horas, na que, como colofón, proxectarase Camarote de lujo, dirixida por Rafael Gil, interpretada polo galego Antonio Casal e rodada na Coruña en 1957.
Ademais, acompañará un libro-folleto con textos de relevantes historiadores do cinema e da literatura sobre a transcendente relación entre a obra do escritor galego e o cinema español.
Publicado en Cultura posbélica (+ info), nova, nova de investigación, Últimas novas

Axenda

  • Alén Das Fronteiras: Redes Na Diversidade
  • Chamada de traballos XV Congreso Ibercom 2017: “Comunicación, Diversidade e Tolerancia”
  • Congreso Internacional sobre Pequenas Cinematografías: Diversidade en Cinemas Glocais: Lingua, Cultura, Identidade
  • Congreso Identidades en Transición, Universidade de St. Andrews
  • Límite para enviar as propostas para os Premios Mari Luz Morales da Academia Galega do Audiovisual
  • Deadline para a chamada de comunicacións para o Congreso Small Cinemas
  • Deadline para a chamada de comunicacións para o Congreso AGACOM 2017: Alén Das Fronteiras: Redes Na Diversidade
  • Congreso Internacional CONFOCO 2017: Fotógrafas: mulleres trala cámara
  • Deadline para a chamada de comunicacións para o CONFOCO 2017
  • Coloquio Cultures de Résistance
  • Proxección: Unha rosa para Soler
  • Fin do congreso LUSOCOM
  • Deadline para o envío de artigos ao Anuário LUSOCOM
  • Congreso AEIC Madrid
  • Peche do Ciclo Vida en Sombras. O cinema español no labirinto
  • Intervención de Marta Pérez Pereiro no Festival Primavera do Cine de Vigo
  • Peche cfp XII Congresso Internacional LUSOCOM
  • Peche envío propostas completas AE-IC Madrid 2016
  • Margarita Ledo participa no IV Encontro de Cinema do Festival de Málaga
  • VII Congreso Latina de Comunicación Social
  • Seminario EDCINEMA en París
  • I Seminario Internacional Xescom
  • Conferencia de Marta Pérez no @BangorSMLC
  • Remata o Simposio: EDCINEMA. Cardiff
  • Comezo do Simposio: EDCINEMA. Cardiff
  • Peche do II Encontro Cidadanía e Comunicación
  • II Encontro Cidadanía e Comunicación
  • Peche do envío de traballos para o monográfico “Renaming itself” da Revista Fonseca
  • Margarita Ledo imparte un seminario sobre imaxe documental no Festival Filmes do Homem de Melgaço
  • Ponencia de Margarita Ledo no IAMCR 2015
  • Ponencia de Fernando Redondo Neira no IAMCR 2015
  • Ponencia de Maria Soliña Barreiro no IAMCR 2015
  • GEA participa no IAMCR 2015
  • Peche do curso de Innovación en Escenografía Virtual Avanzada
  • Curso de Innovación en Escenografía Virtual
  • Margarita Ledo no Ciclo Desafíos do ecosistema cultural galego ante a Axenda Europa 2020
  • GEA promove o convenio entre USC e Clag
  • GEA participa no XIV IBERCOM
  • GEA participa en ECREA 2014
  • Foro Internacional Cine de Pequenas Nacións, Alfabetización Fílmica e Novas Audiencias
  • GEA coordina sesión sobre financiamento de proxectos musicais
  • GEA organiza sesión sobre Videoxogos e Xénero
  • GEA organiza Xornada sobre WFF en Lyon
  • Margarita Ledo, docente nos cursos de verán da AEIC
  • Margarita Ledo participa no INTERCOM 2014
  • Curso de verán: O compromiso dos intelectuais
  • Peche do prazo de inscrición dos cursos de verán AE-IC
  • GEA participa no CONFIBERCOM 2014
  • GEA participa no LUSOCOM 2014
  • Galician Connection
  • Envío textos completos LUSOCOM 2014
  • Congreso AEIC 2014. Bilbo
  • Congreso MEDIACOM 2013. Cabo Verde
  • CULTURGAL 2013
  • Peche call for papers LUSOCOM 2014
  • Congreso Internacional A.E.H.C. Bilbo
  • Workshop Diversidade Audiovisual. Madrid
  • Xornadas eDCINEMA. Workshop Paris 2013
  • Conferencia Internacional NORDMEDIA 2013. Oslo
  • Conferencia Internacional INTERFACES DA LUSOFONIA
  • Comezo do Curso de Gravación Musical
  • Conferencia Internacional IAMCR 2013. Dublín
  • Peche do IBERCOM 2013